Pocitadlo.sk



Kategorie: Správy

Podnet na protimonopolný úrad

Podnet na prešetrenie správania spoločností prevádzkovateľov taxislužieb podnikajúcich na území hl. mesta Bratislava

Týmto podávame podnet na prešetrenie správania spoločností všetkých prevádzkovateľov taxislužieb vlastniacich dispečing a prevádzkujúcich dispečerské služby, podnikajúcich na území hl. meste SR Bratislavy s podozrenia na porušenie zákona č 136/2001 Z.z. o ochrane hospodárskej súťaže.

- Podnet sa vzťahuje na všetky spoločnosti prevádzkovateľov taxislužieb v Bratislave, ktoré vlastnia dispečing a prevádzkujú dispečerské služby v rezorte taxislužby na relevantnom trhu hl. mesta SR Bratislavy a ktorých pozícia na
tomto trhu voči ostatným živnostníkom (SZČO) je dominantná.

- Títo prevádzkovatelia si svojim správaním vynútili neprimerané ceny a iné neprimerané obchodné podmienky čím naplnili podstatu §8 ods. (1), (2) a), d), e) tým že priamo alebo nepriamo prinútili ostatných živnostníkov (SZČO) podpísať nevýhodné zmluvy so zľavnenou cenou na telefonickú objednávku a táto cena vôbec nepokrýva ekonomicky primerané náklady čím spôsobujú týmto živnostníkom vylúčenie z hospodárskej súťaže a neskôr ekonomické straty a následne krach. Taktiež organizácia a systém práce je určený týmito prevádzkovateľmi a to má dopad na sťaženie a možno i vylúčenie ostatných podnikateľov (SZČO) z hospodárskej súťaže čím je porušené základné poslanie živnostníka vytvárať zisk a tak tiež sú porušené základné znaky definície živnostníka podľa obchodného a živnostenského zákona a to sú: „ samostatnosť, sústavnosť, uskutočňovanie vo vlastnom mene, na vlastnú zodpovednosť a za účelom zisku a za podmienok ustanovených živnostenským zákonom.

- Toto správanie prevádzkovateľov má potom negatívny dopad na súťaž živnostníkov (SZČO) a týchto vylučuje zo súťaže a privádza do krachu. Tak tiež má toto správanie sa prevádzkovateľov vplyv na nestabilitu cien a nedostatok
služieb, ako i na ich kvalitu preto že sa konkuruje len cenou, ktorá je na prvý pohľad nižšia a však pri dôkladnom preskúmaní je percentuálne vyššia, lebo jedna skupina zákazníkov sa vozí za veľmi nízke ceny hlboko pod
ekonomicky primeranými nákladmi a druhá skupina ( najmä zahraniční klienti) sa potom vozia za neúmerne aj päťnásobne vyššie ceny. Toto všetko spôsobuje absolútnu deformáciu trhu a trhový mechanizmus zlyháva.. K svojim tvrdeniam prikladáme zoznam spoločností prevádzkovateľov taxislužieb, vzory niektorých zmlúv prevádzkovateľov so živnostníkmi ( v podstate sú všetky približne rovnaké, na rovnakom základe), podrobný rozpis ekonomicky primeraných nákladov. Žiadame aby protimonopolný úrad SR prešetril vyššie popísané správanie týchto spoločností prevádzkovateľov taxislužieb a v prípade odôvodneného podozrenia z porušenia zákonov začal správne konanie, alebo aspoň vydal
rozhodnutie zrušenia týchto zmlúv medzi prevádzkovateľmi taxislužieb a živnostníkmi

v Bratislave 26.04.2013
S pozdravom OZ Únia taxikárov z Bratislavy
Predseda: Ondrej Wenzl

print Formát pro tisk

Komentáře

stop Uzamčeno - nelze přidávat nové příspěvky.

, -
avatar
A este nieco,ze jedn.cena nie je trhova:)))))Takze vsade,kde ju maju su blbci a nemaju myslenie?Truuuuuba.
odpověděl(a)
avatar
Prosim ta co to tu taras? Podla teba je jednotna cena trhova??? 5 A ake iste pravidla si mal na mysli ohl. tej Mileticky? Ked som to nedavno videl v spravach, rozhodne som nemal pocit akychkolvek cenovych pravidiel... Tak prosim ta nepis tvoje osobne uvahy a pocity, ale konkretne fakty. A to, ci to tak niekde maju alebo nie, predsa nerozhoduje o tom ci to je alebo nie je trhove. Uroven tvojho myslenia ale nemam potrebu hodnotit. 1 Ja by som tiez uvital tych 0,96,-€/km atd. (Budapest), len si to tymto sposobom u nas neviem predstavit. A videl som aj tie podmienky, tak tie by mozno nesplnili ani v UTB a mozno ani ty nie, neviem. Ale pockal by som si aspon par mesiacov ako to tam dopadne a skor potom hodnotil. A za kolko jazdis ty? Dufam, ze nechces jazdit za 1,10 na nejakom starom crepe, lebo aj takych majstrov som uz stretol. A uloha PM uradu vychadza uz z jeho nazvu, nesluzi na ochranu zivnostnikov, ktori si navzajom konkuruju podliezanim cien. 10 Ale aspon nadavat vies, aj to nieco. 1
, -
avatar
Y,si mi ty pekna truba.Ty o trhu nemas ani sajnu,lebo aj na tej Mileticke musia vsetci dodrziavat iste pravidla.Podla teba nie su deformovane pravidla trhu?Bud si majitel taxisluzby alebo si debil,pripadne oboje.Za kolko jazdis?Teda,ak jazdis...Tvoje ekon.myslenie je na urovni retarda.
, Trh
avatar
Neviem kde tu podla autora zlyhava ten trh, neviem ci autor vobec tusi, co to ten trh je, ale nech si skusi predstavit napr. taku Mileticku 5 , hriby moze jeden predavat za 1,5,-€ a druhy tie iste aj za 5,-€ a to sa presne deje aj tu, zapojeni za 0,5,-€/1,-€/km a nezapojeni aj za 5,-€/km. Jednotna cena nie je trhova, aj ked sa to mozno niektorym neda pochopit, co len dokazuje, ze zlyhava ich myslenie a nie trh. 10